თემატური გეგმები

2023-2024 სასწავლო წლის თემატური გეგმები


2022-2023 სასწავლო წლის თემატური გეგმები


2021-2022 სასწავლო წლის თემატური გეგმები







თემატური სასწავლო გეგმა ისტ-ში 6 კლასი, 2 სემესტრი-2021-2022 სასწ/წელი


მეხუთე კლასი






მე-5 კლასი



2019--2020 სასწავლო წელი
თემატური სასწავლო გეგმა
ინფორმაციული და საკომუნიკაციო ტექნოლოგიებში
მე-5 კლასი (2 კვ. საათი)
მასწავლებელი : ნატალია თავართქილაძე




განხილული და დამტკიცებულია
----------------------------------------------------------
კათედრის სხდომაზე
კათედრის თავმჯდომარე:           


                                           /                                       /
N
თემა და მასში შემავალი
ქვეთემები
საათების რაოდენობა
ჩატარების დრო
თემის ბოლოს
მისაღწევი
შედეგი
ძირითადი
მეთოდები და შესაბამისი აქტივობები
სასწავლო რესურსები
შეფასების ტიპები და კომპონენტები
თვითშეფასება
შეფასება
თ ე მ ა    1

თ ა ვ ი 1
ვენ და კომპიუტერი
1

გამოთვლითი ტექნიკის განვითარების ისტორიის მიმოხილვა. ფუნდამენტურ
მეცნიერებათა შორის ინფორმატიკის ადგილისა და როლის გააზრება. კომპიუტერის
შემადგენელი მოწყობილობების გაცნობა.
სტანდარტთან შესაბამისობა:
ის ტექნ. V.1., ის ტექნ. V.2.ბა.

მასწავლებელი პროექტორის საშუალებით აჩვენებს მოსწავლეებს წინასწარ გამზადებულ სლაიდს და ახდენს გამოთვლითი ტექნიკის განვითარების ისტორიის მიმოხილვას. კომპიუტერის
შემადგენელი მოწყობილობების გაცნობას.

სახელმძღვანელო,
კომპიუტერი,
პროექტორი
მოსწავლეები შეფასდებიან განმავითარებელი შეფასებით


როგორ მუშაობს კომპიუტერი
1

კომპიუტერის დანიშნულებისა და მისი მუშაობის პრინციპების გააზრება.
სისტემური ბლოკის შემადგენელი კომპონენტები:
ოპერაციული სისტემისა და მისი
დანიშნულების გააზრება.
კომპიუტერთან ურთიერთობის ელემენტარული უნარ-ჩვევის გამომუშავება: კომპიუტერის
ჩართვა.
სტანდარტთან შესაბამისობა: ის ტექნ. V.1.
მასწავლებელი პროექტორის საშუალებით აჩვენებს მოსწავლეებს წინასწარ გამზადებულ სლაიდს და აცნობს სისტემურ ბლოკში რა ნაწილებია მოთავსებული და თითოულს რა დანიშნულება აქვს.პროექტორით აჩვენებს ღილაკებს რის საშულებითაც  გამოვრთავთ და ჩავრთავთ კომპიუტერს
სახელმძღვანელო,
კომპიუტერი,
პროექტორი
მოსწავლეები შეფასდებიან განმავითარებელი შეფასებით


ოპერაციული სისტემა
Windows XP
2

კომპიუტერის პროგრამული უზრუნველყოფის შესახებ ზოგადი წარმოდგენის
შექმნა. ოპერაციული სისტემის დანიშნულების გააზრება. ოპერაციული სისტემა
Windows XP-ის ინტერფეისის გაცნობა. Windows XP-ის ფანჯრებთან მუშაობა.
კომპიუტერთან მუშაობის უნარ-ჩვევების გამომუშავება. კომპიუტერის გამორთვა.
სტანდარტთან შესაბამისობა: ის ტექნ. V.1.
მასწავლებელი აცნობს მოსწავლეებს ოპერაციული სისტემის დანიშნულებას, Windows XP-ის ინტერფეისს,ფანჯრებთან მუშაობას,კომპიუტერის გამორთვას.
გვ.26 ვუპასუხოთ კითხვებს და შევასრულოთ დავალება.
სახელმძღვანელო,
კომპიუტერი,
პროექტორი
მოსწავლეები შეფასდებიან განმავითარებელი შეფასებით


Windows XP -ის გამოყენებიàი პროგრამული უზრუნველყოფა
3

Windows XP ის გამოყენებითი პროგრამული უზრუნველყოფის ზოგადი მიმოხილვა.
WordPad ტექსტური რედაქტორის ესწავლა. ტექსტებზე მუაობა. კომპიუტერთან
ურთიერთობის უნარ-ვევების გამომუშავება.
სტანდარტთან ესაბამისობა: ის ტექნ. V.1., ის ტექნ. V.4.
I გაკვეთილზე მასწავლებელი საუბრობს გამოყენებითი პროგრამების
დანიშნულებაზე.
პროექტორის საშუალებით აჩვენებს
მოსწავლეებს, როგორ ხდება პროგრამების გახსნა start მენიუდან.
მოსწავლეები მასწავლებლის მითითებით ხსნიან ტექსტებზე სამუშაო
პროგრამა WordPad-ს და ეცნობიან მას.
II და III გაკვეთილზე მოსწავლეები პროგრამა WordPad-ში ტექსტის აკრეფაზე
მუშაობენ. მასწავლებელი აცნობს მათ ტექსტის აკრეფის ზოგად წესებს.
როგორ ვკრეფთ ასოებს „ჭ“, „ღ“, „შ“, „თ“, „ჩ“, „ჟ“, „ძ“ Shift კლავიშის გამოყენებით.
მასწავლებელმა სთხოვს მოსწავლეებს, მოიფიქრონ ისეთი ქართული
სიტყვები, რომლებშიც ეს ასოები გამოიყენება და მოსწავლის მიერ დასახელებული
სიტყვები ჩამოწეროს დაფაზე. მაგალითად: ჯინჭარი, ჭარხალი, ღამე,
თეთრი, ჟურნალი,ჩურჩხელა,
მომდევნო პრაქტიკული დავალებისათვის მასწავლებელი
იყენებს სახელმძღვანელოში მოცემულ
ტექსტებს, გვ34-35.მასწავლებელი ასწავლის დოკუმენტის შენახვის წესებს.

სახელმძღვანელო,
კომპიუტერი,
პროექტორი
მოსწავლეები შეფასდებიან განმავითარებელი შეფასებით


როგორ იმახსოვრებს კომპიუტერი ინფორმაციას
1

მოსწავლე გააცნობიერებს ინფორმაციის წარმოდგენის
ფორმას ორობით სისტემაში. აღწერს და განასხვავებს
ინფორმაციის საზომ ერთეულებს. საუბრობს მყარი დისკის
მახასიათებლებზე, განასხვავებს მყარ და ლოგიკურ
დისკებს. განსაზღვრავს მათ დანიშნულოებას
სტანდარტან ესაბამისობა: ის ტექნ. V.1., ის ტექნ. V.4.
მასწავლებელი მსჯელობას ისე წარმართავს, რომ მოსწავლე
მივიდეს დასკვნამდე: ინფორმაციასაც გააჩნია
ზომა და არსებობს ინფორმაციის საზომი ერთეულები.
მასწავლებლის დახმარებით მოსწავლეები ქმნიან სიტყვა
`ინფორმაციასთან~ დაკავშირებული ცნებების რუკას.
ტექსტები
მუსიკა
ინფორმაცია
ვიდეო
სურათები
მოსწავლეები სწავლობენ ინფორმაციის საზომ ერთეულებს,
მათ შორის დამოკიდებულებას. აცნობიერებენ
კომპიუტერში ინფორმაციის წარმოდგენის ფორმას, ეცნობიან
ორობით კოდებს, ინფორმაციის ორგანიზებას
კომპიუტერში, მყარი დისკის ნაწილებს


სახელმძღვანელო,
კომპიუტერი,
პროექტორი
მოსწავლეები შეფასდებიან განმავითარებელი შეფასებით


თ ე მ ა    2







თ ე მ ა    1





თ ა ვ ი 2

დავხატო პროგრამა Paint-ში
2

პროგრამა Paint-ის გაცნობა, ძირითადი სახატავი ინსტრუმენტების მიმოხილვა.
ნახატის შექმნა. კომპიუტერთან ურთიერთობის უნარ-ჩვევების გამომუშავება.
სტანდარტთან შესაბამისობა: ის ტექნ. V.4., ის ტექნ. V.6.
მასწავლებელი იყენებს პროექტორს
და მოსწავლეებს უჩვენებს, როგორ იყენებს ამა თუ იმ ინსტრუმენტს.
მას შემდეგ, რაც მოსწავლეები გაეცნობიან სახატავი ინსტრუმენტების გამოყენებას,
ისინი დამოუკიდებლად ასრულებენ გაკვეთილის ბოლოს მოცემულ დავალებებს.
გვ.46,47
სახელმძღვანელო,
კომპიუტერი,
პროექტორი
მოსწავლეები შეფასდებიან განმავითარებელი შეფასებით


ნახატის შენახვა და გახსნა
1

ნახატის შენახვისა და გახსნის შესწავლა. გრაფიკულ რედაქტორთან და კომპიუტერთან
ურთიერთობის უნარ-ჩვევების განვითარება.
სტანდარტთან შესაბამისობა: ის ტექნ. V.4., ის ტექნ. V.6.
მოსწავლეები იწყებენ მუშაობას დავალებაზე „შემოდგომა“. დახატავენ
ქვევრს, ხეს ან ღობეს, ისწავლიან ნამუშევრის შენახვას და გახსნას. ამის შემდეგ
დაუბრუნდებიან დავალებას, გახსნიან მას და დაასრულებენ ნახატს.
გაკვეთილზე განსაკუთრებული ყურადღება ეთმობა ნამუშევრის შენახვა/გახსნას.

სახელმძღვანელო,
კომპიუტერი,
პროექტორი
მოსწავლეები შეფასდებიან განმავითარებელი შეფასებით


გავაფერადოთ ნახატები
2

მოსწავლეები ეცნობიან გაფერადების ინსტრუმენტს და მისი გამოყენებით
აფერადებენ საკუთარ ნახატს - „ჩემი ქალაქი“. სტანდარტთან შესაბამისობა: ის ტექნ. V.4., ის ტექნ. V.6.
მასწავლებელი მოსწავლეებს უჩვენებს, როგორ იყენებს გაფერადების
ინსტრუმენტს.მოსწავლეები ასრულებენ   წიგნში  მოცემულ დავალებებს.გვ52,53,54.

სახელმძღვანელო,
კომპიუტერი,
პროექტორი
მოსწავლეები შეფასდებიან განმავითარებელი შეფასებით


ფიგურები Paint-ში


მოსწავლე შეძლებს ფიგურების გამოყენებით ნახატების
შექმნას, შეისწავლის ფიგურათა მონიშვნას, ზომების
შეცვლას და კოპირებას. განივითარებს კომპიუტერთან
ურთიერთობის უნარ-ჩვევებს.სტანდარტან ესაბამისობა: ის ტექნ. V.1., ის ტექნ. V.4.
მასწავლებელი მოსწავლეებს პროგრამა Paint შესაბამის
ინსტრუმენტებს აცნობს, აძლევს ზუსტ ინსტრუქციას,
როგორ შეასრულონ სახელმძღვანელო-
ში მოცემული დავალება (დახატონ ხე). დავალების
შესრულების შემდეგ გრძელდება წიგნზე მუშაობა. ნახატის
მონიშვნის, ზომის შეცვლის, კოპირების შესწავლა
უშუალოდ პრაქტიკული დავალებების შესრულებით
მიმდინარეობს.
სახელმძღვანელოში მოცემულ სავარჯიშოებზე
მუშაობა. მოსწავლეები ასრულებენ პარაგრაფის
თანდართულ სავარჯიშოს.

სახელმძღვანელო,
კომპიუტერი,
პროექტორი
მოსწავლეები შეფასდებიან განმავითარებელი შეფასებით


„მადლიანი შემოდგომა“


სტანდარტთან შესაბამისობა: ის ტექნ. V.4., ის ტექნ. V.6.
მასწავლებელი აძლევს მოსწავლეებს დახატონ „მადლიანი შემოდგომა“ და გამოიყენონ შესწავლილი ყველა ინსტრუმენტი,გააფერადონ თავიანთი ნახატი

კომპიუტერი,
პროექტორი
მოსწავლეები შეფასდებიან განმავითარებელი შეფასებით


ფაილი და საქაღალდე
2

ფაილისა და საქაღალდის ცნების, ფაილისა და საქაღალდის მისამართების
გააზრება. ფაილებზე და საქაღალდეებზე მოქმედებების: ამოჭრა/კოპირება/ჩასმა,
წაშლა/აღდგენა გაცნობა.
სტანდარტთან შესაბამისობა: ის ტექნ. V.4
მასწავლებელმა დიდი ყურადღება უნდა დაუთმოს ინფორმაციის
შენახვის ორგანიზებას საქაღალდეებში, მოსწავლეებს აუხსნას, რომ ინფორმაციის
მოწესრიგებულად შენახვა საჭირო მასალის მოძებნას აადვილებს.
მასწავლებელმა მოსწავლეებს წინასწარ უნდა მოუმზადოს სხვადასხვა ტიპის
ფაილები: დოკუმენტები, სურათები, მუსიკალური ნაწარმოები. მოსწავლეებმა უნდა
შექმნან საკუთარი საქაღალდეები და ეს ინფორმაცია ქვესაქაღალდეები დაახარისხონ.
მასწავლებელმა მოსწავლეებს წინასწარ მოუმზადებს ინსტრუქციებს და პროექტორით აჩვენებს
მაგალითად:
1. My Documents საქაღალდეში შექმენი საკუთარი საქაღალდე სახელით „კლასი
- სახელი, გვარი“;
2. შექმნილი საქაღალდისთვის დაგჭირდება ქვესაქაღალდეები: „დოკუმენტები“,
„სურათები“, „მუსიკა“.
3. სამუშაო მაგიდაზე ჩაწერილი ფაილები გადაიტანე შესაბამის ქვესაქაღალდეში

სახელმძღვანელო,
კომპიუტერი,
პროექტორი
მოსწავლეები შეფასდებიან განმავითარებელი შეფასებით


სახატავი ფურცლის ზომა და მასშტაბი.
Windows XP-ის სამუშაო მაგიდის ფონი
1

მოსწავლე გაეცნობა: სახატავი ფურცლის ზომისა და მასშტაბის რეგულირებას,
Windows XP-ის სამუშაო მაგიდისთვის ფონის შეცვლას. გამოიყენებს მისთვის
ახალ სახატავ ინსტრუმენტს, რომლის საშუალებითაც შეძლებს ტეხილების დახაზვას.
სტანდარტთან შესაბამისობა: ის ტექნ. V.4
ფურცლის ზომისა და მასშტაბის გაცნობის შემდეგ მოსწავლე დაეუფლება
polygon ინსტრუმენტს, მასწავლებლის დახმარებით დახატავს სკოლის შენობას
და გააფერადებს;
გამოიყენებს ხაზებს სახურავის, გზის და მზის სხივების შესაქმნელად.
დახატავს ხეს და დააკოპირებს უკვე ნასწავლი წესით;
ინსტრუმენტ აეროგრაფით დახატავს ბალახებს, ყვავილებს და გააფერადებს გზას;
სკოლის ფანჯრებისთვის, კარებისთვის, საათისთვის და მზისთვის გამოიყენებს
ფიგურებს — მართკუთხედსა და ოვალს;
ნახატის დასრულების შემდეგ გაეცნობა სამუშო მაგიდის ფონის შეცვლას.
სახელმძღვანელო,
კომპიუტერი,
პროექტორი
მოსწავლეები შეფასდებიან განმავითარებელი შეფასებით


თ ე მ ა    3

თ ე მ ა 3

ტექსტური რედაქტორი MS Word 2019
2

Microsoft Word 2007-ის დანიშნულების გაცნობა და პროგრამის ფანჯრის
მიმოხილვა. მისი შედარება უკვე ნასწავლ ტექსტურ რედაქტორ — WordPad-თან. ტექსტებზე
მუშაობის უნარ-ჩვევების გამომუშავება, დოკუმენტის შენახვა/გახსნა. ყურადღების
გამახვილება ტექსტის აკრეფის წესზე, ანუ ბეჭდვის შესწავლა ათივე თითის
გამოყენების მეთოდით.
სტანდარტთან შესაბამისობა: ის ტექნ. V. 1.
ტექსტებზე მუøაობისას მასწავლებელმა განსაკუთრებული ყურადღება
უნდა მიაქციოს კლავიატურის კლავიშებზე თითების სწორად განლაგებას.
გაკვეთილზე ძირითადი აქტივობაა „სწავლა კეთებით“. მასწავლებელი წინასწარ
მოიძიებს ტექსტებს ქართული საინფორმაციო-შემეცნებითი საიტებიდან, მაგალითად:
http://www.codna.ge/gamogonebebi/. მოამზადებს 5-6 პატარა ტექსტს, გა33
ამრავლებს და დაურიგებს მოსწავლეებს. დავალება სრულდება წყვილებში. ჯერ პირველი
მოსწავლე ბეჭდავს ტექსტს, რომელსაც კარნახობს მეორე, შემდეგ როლები
იცვლება. მასწავლებელი თვალყურს ადევნებს დავალების შესრულებასა და კლავიატურაზე
თითების სწორად განლაგებას და წამახალისებელ კომენტარებს აკეთებს.
მასწავლებელი მოსწავლეებს შეახსენებს ტექსტის შეტანის წესებს, ასწავლის
დოკუმენტის შენახვა/გახსნას.
სახელმძღვანელო,
კომპიუტერი,
პროექტორი
მოსწავლეები შეფასდებიან განმავითარებელი შეფასებით


ამოჭრა, კოპირება, ჩასმა
2

ტექსტური რედაქტორის ეფექტურად გამოყენება, ტექსტის რედაქტირების
ხერხების გაცნობა: მონიøნული ტექსტის ფრაგმენტზე სხვადასხვა სახის ოპერაციების
შესრულება: ამოჭრა, კოპირება, ჩასმა.
სტანდარტთან შესაბამისობა: ის ტექნ. V. 1.
მასწავლებელი მოსწავლეებს ავარჯიშებს გაკვეთილზე შესწავლილი
ბრძანებების (Cut, Copy, Paste, Undo, Redo) პრაქტიკულად გამოყენებაზე. ამისთვის
მოსწავლეები აკრეფენ სახელმძღვანელოთი მოცემულ პატარა ტექსტს და შემდეგ
ივარჯიშებენ ზემოთ მითითებულ ბრძანებებზე. ყურადღება უნდა გამახვილდეს
„ცხელი კლავიშების“ — Ctrl + X, Ctrl + C, Ctrl + V გამოყენებაზე.
სახელმძღვანელო,
კომპიუტერი,
პროექტორი
მოსწავლეები შეფასდებიან განმავითარებელი შეფასებით


როგორ გავაფორმოთთ ტექსტი
3

მოსწავლე გააცნობიერებს ქართული შრიფტის თავისებურებებს,
შეძლებს ტექსტის დაფორმატებას.სტანდარტან ესაბამისობა: ის ტექნ. V.1., ის ტექნ. V.4
მასწვლებელი სთხოვს მოსწავლეებს, გადაშალონ სახელმძღვანელო,
დააკვირდნენ ფერად ფიგურაში მო-
თავსებულ ტექსტს და უპასუხონ კითხვას: რა მსგავსება
და განსხვავებაა მათ შორის?
დისკუსიის შეჯამება _ ქართული შრიფტების
მრავალფეროვნების გაცნობა, პროექტორის
დახმარებით სხვადასხვა შრიფტით აკრეფილი
ტექსტების ნიმუშების დათვალიერება.
ტექსტებზე მუშაობა და დაფორმატების ელემენტების
შესწავლა.
ფორმატის კოპირების ინსტრუმენტის გაცნობა.
მსჯელობა სახელმძღვანელოში მოცემული სიტუაციური
ამოცანის შესახებ. უნივერსალური
კოდის გაცნობა.
ტექსტებზე მუშაობა.
სახელმძღვანელო,
კომპიუტერი,
პროექტორი
მოსწავლეები შეფასდებიან განმავითარებელი შეფასებით


კომპიუტერის გარე მეხსიერება
1

ოპტიკურ დისკებთან და Flash-ბარათთან მუშაობის შესწავლა. კომპიუტერთან
ურთიერთობის უნარ-ჩვევების განვითარება.
სტანდარტთან შესაბამისობა: ის ტექნ. V.1, ის ტექნ. V.3.
გაკვეთილი ტარდება „სწავლა — კეთებით“ აქტივობის გამოყენებით.
მასწავლებელს სჭირდება Flash-ბარათი და CD-RW ან DVD-RW. მასწავლებელი
ხსნის მათ დანიშნულებას და თითოეული მათგანის გამოყენების უპირატესობას.
ახსნილი მასალის განსამტკიცებლად სასურველია, მოსწავლეებს შესთავაზოს
წინა გაკვეთილებზე შესრულებული დავალებების გადაწერა Flash-ბარათზე, შემდეგ
კი სხვა კომპიუტერში ჩაწერა.
მასწავლებელი აჩვენებს მოსწავლეებს, როგორ უნდა ჩაიწეროს და წაიშალოს
დოკუმენტები ოპტიკურ დისკზე. მოსწავლეები თვალყურს ადევნებენ პროცესს და
აღწერენ მას.
სახელმძღვანელო,
კომპიუტერი,
პროექტორი
მოსწავლეები შეფასდებიან განმავითარებელი შეფასებით


შევასრულოთ ნახატი

1

სტანდარტან ესაბამისობა: ის ტექნ. V.1., ის ტექნ. V.4.
მულტფილმს აჩვენებს მასწავლებელი და სთხოვს მოსწავლეებს ნანახის შთაბეჭდილების დახატვას
კომპიუტერი,
პროექტორი
მოსწავლე ები შეფასდებიან განმავითარებელი შეფასებით


გავაკეთოთ საახალწლო მისალოცები
1

მოსწავლეები ეჩვევიან დამოუკიდებლად მუშაობას და ტექნოლოგიების გამოყენებას საჭიროებისამებრ
სტანდარტან ესაბამისობა: ის ტექნ. V.1., ის ტექნ. V.4.
მასწავლებელი უთითებს მოსწავლეებს ინტერნეტ გვერდებს, სადაც შეუძლიათ მოიძიონ სურათები და ჩარჩოები და დამოუკიდებლად გააკეთონ მისალოცი ბარათები
კომპიუტერი,
პროექტორი
მოსწავლეები შეფასდებიან განმავითარებელი შეფასებით


თ ე მ ა    4

განვლილი მასალის შეჯამება
1

სტანდარტან ესაბამისობა: ის ტექნ. V.1., ის ტექნ. V.4.
პროექტორის საშუალებით მასწავლებელი აჩვენებს მოსწავლეებს განვლილ მასალას,წინასწარ მომზადებულ სლაიდზე აღწერილია ძირითადი კითხვები და მოსწავლეები შეეცდებიან უპასუხონ კითხვებს.
კომპიუტერი,
პროექტორი
მოსწავლეები შეფასდებიან განმავითარებელი შეფასებით






















2019--2020 სასწავლო წელი
თემატური სასწავლო გეგმა
ინფორმაციული და საკომუნიკაციო ტექნოლოგიებში
მე-6 კლასი (2 კვ. საათი)
მასწავლებელი : ნატალია თავართქილაძე




განხილული და დამტკიცებულია
----------------------------------------------------------
კათედრის სხდომაზე
კათედრის თავმჯდომარე: 


                                 

N
თემა და მასში შემავალი
ქვეთემები
საათების რაოდენობა
ჩატარების დრო
თემის ბოლოს
მისაღწევი
შედეგი
ძირითადი
მეთოდები და შესაბამისი აქტივობები
სასწავლო რესურსები
შეფასების ტიპები და კომპონენტები
თვითშეფასება
შეფასება
1
ტექსტური რედაქტორი  MS Word 2010
3

პროგრამა MS Word 2010-ის გამოყენებით V კლასში შესწავლილი ბრძანებების გახსენება. კომპიუტერთან ურთიერთობის უნარ-ჩვევების განვითარება.
სტანდარტთან შესაბამისობა: ის ტექნ. VI.1.
მასწავლებელმა კლასს უნდა შეახსენოს, რა მიზანს ემსახურება ისტ-ის შესწავლა. შემდეგ ის მოსწავლეებს სთხოვოს გაიხსენონ, რა საკითხები შეისწავლეს წინა წელს, რომელი დაამახსოვრდათ შესწავლილი თემებიდან, რით იყო მათთვის მნიშვნელოვანი ესა თუ ის საკითხი. პასუხების შესაბამისად, მასწავლებელმა უნდა შექმნას ცნებების რუკა, რომლის ძირითადი კვანძი იქნება `ისტ~.
პროგრამა MS Word 2010-ის გახსენება პრაქტიკული დავალებების შესრულების გზით
სახელმძღვანელო, კომპიუტერი, პროექტორი
მოსწავლეები შეფასდებიან განმსაზღვრელი შეფასებით


2
ინტერნეტი
2

ინტერნეტ ბრაუზერში მუშობის გახსენება, საძიებო სისტემების დანიშნულების გახსენება, გაფართოებული ძიების პარამეტრების გაცნობა. ინფორმაციის ძიების, შეგროვების, სინთეზისა და ანალიზის უნარ-ჩვევების განვითარება.
სტანდარტთან შესაბამისობა: ის ტექნ. VI.1., ის ტექნ. VI.3., ის ტექნ. VI.4.
ვებ-გვერდის სტრუქტურის გახსენებისას მასწავლებელი პროექტორით ხსნის ნებისმიერ ვებ-გვერდს სხვადასხვა ბრაუზერის საშუალებით .შეადაროს ვებ-ბრაუზერების სტრუქტურა ერთმანეთს, იმსჯელოს მათ საერთო მახასიათებლებზე (მისამართის ველი, ნავიგაციის ღილაკები და სხვა).
საძიებო სისტემის გახსენებისას მოსწავლეს მიეცით კონკრეტული დავალება, მაგალითად, მოძებნოს და კომპიუტერში გადმოწეროს პლანეტა იუპიტერის სურათები. ინფორმაციის ძებნისას გამოიყენოს გაფართოებული ძიების პარამეტრები.
მეორე გაკვეთილზე მასწავლებელი კლასს დაყოფს 5 ჯგუფად. ჯგუფის წარმომადგენლები მასწავლებლის მაგიდიდან იღებენ დაკეცილ ფერად ფურცლებს. მათზე ცხოველების სახელებია დაწერილი. ჯგუფს ეძლევა დავალება: ინტერნეტში მონახოს ინფორმაცია იმ ცხოველის შესახებ, რომლის სახელიც მათ ფურცელზე წერია.
მონახული ინფორმაციის შესაბამისად, ჯგუფის წევრები თითოეულ 




3
ელექტონული ფოსტა
3

ის ტექნ. VI.3.
ინფორმაციის და ციფრული მასალის ძიებისას ეფექტიანად იყენებს გავრცელებული საძიებო სისტემების შესაძლებლობებს: ფლობს საძიებო სისტემის მაღალი დონის შესაძლებლობებს და საძიებო ფრაზების სინტაქსს. აფასებს და მსჯელობს ერთი სისტემის უპირატესობაზე მეორესთან შედარებით.
ის ტექნ. VI.4.
იყენებს საკომუნიკაციო საშუალებებს იდეების, ინფორმაციის და ციფრული მასალის გასავრცელებლად და მონაწილეობს ერთობლივ პროექტებში (მათ შორის ონლაინ პროექტებში) ციფრული მასალის შესაქმნელად.
თემის შესწავლის პირველი საათი დავუთმოთ საფოსტო სერვერზე რეგისტრაციას. კლასი დაყავით ჯგუფებად ისე, რომ თითოეულმა ჯგუფმა შეძლოს, დარეგისტრირდეს საფოსტო ვებ-საიტზე Gმაილ.
მეორე გაკვეთილი:პროექტორის საშუალებით მასწავლებელი უხსნის მოსწავლეებს, როგორ იგზავნება წერილი, როგორ შეიძლება: გაგზავნო წერილი ერთდროულად რამდენიმე მისამართზე, წერილზე მიამაგრო დოკუმენტი, წაიკითხო და გადმოწერო წერილი.მოსწავლეები შენახულ დოკუმენტს უგზავნიან ერთმანეთს.
მესამე გაკვეთილი:
შეჯამება:მასწავლებელი აძლევს მოსაწვლეებს დავალებას,მოიძიონ მასალა,გადმოწერონ და გადაუგზავნონ ერთმანეთს.





4
საპრეზენტაციო პროგრამა MS PowerPoint 2019
2

ის ტექნ. VI.1.
• გაიაზრებს განსხვავებას პრეზენტაციასა და სხვა სახის ვიზუალურ და საკითხავ მასალას შორის;
• ახდენს ტექსტური, გრაფიკული და აუდიო მასალის ეფექტიანად კომბინირებას მიზნის შესაფერისი ციფრული მასალის შექმნისას

მასწავლებელი მოსწავლეებს უხსნის ვიზუალური მასალის გამოყენების მნიშვნელობას, აცნობს საპრეზენტაციო პროგრამ-ის ინტერფეისს, პროგრამის ძირითად ბრძანებებს: სლაიდზე ტექსტის დაწერას, ტექსტის გაფორმებას, სლაიდზე სურათების ჩასმას. მოსწავლეები მასწავლებელთან ერთად აგებენ საპრეზენტაციო დოკუმენტის პირველ სლაიდს. ამის შემდეგ მასწავლებელი მათ უხსნის ახალი სლაიდის დამატების წესს.
მოსწავლეები დამოუკიდებლად აგებენ საპრეზენტაციო დოკუმენტის დანარჩენ 4 სლაიდს.
საპრეზენტაციო დოკუმენტზე მუშობის დასრულების შემდეგ მასწავლებელი მოსწავლეებს უხსნის დოკუმენტის შენახვის წესს
ვასრულებთ დავ.გვ39.





5
შემაჯამებელი სამუშაო N1
1

სტანდარტთან შესაბამისობა: ის ტექნ. VI.3.
ის ტექნ. VI.4.
ის ტექნ. VI.1

შემაჯამებელი შედგება 2 ნაწილისაგან პრაქტიკული და თეორიული.მასწავლებელი მოსწავლეებს დაურიგებს წინასწარ შერჩეულ კითხვებს და პრაქტიკულ სამუშაოს შეასრულებენ კომპიუტერში.შემაჯამებელის შეფასების სქემა თან ახლავს თემატურს




6
სლაიდებზე მუშაობა
3

საპრეზენტაციო დოკუმენტის გახსნის სხვადასხვა ხერხის გაცნობა; სლაიდების კოპირება, თანმიმდევრობის შეცვლა, სურათების დაფორმატება, ცხრილის ჩასმა და დაფორმატება, საპრეზენტაციო დოკუმენტის ჩვენების რეჟიმი.
სტანდარტთან შესაბამისობა: ის ტექნ. VI.1.
საპრეზენტაციო დოკუმენტში ცხრილების ჩასმის შესწავლამდე მოსწავლეებს სთხოვეთ, გაიხსენონ მე-5 კლასში MS Word--ში შესწავლილი შესაბამისი საკითხი. წინასწარ ცოდნაზე დაყრდნობით ისინი უფრო მარტივად შეძლებენ საპრეზენტაციო პროგრამაში ცხრილებზე მუშაობას.
ვასრულებთ წიგნში მოცემულ დავალებას
ვაკეთებთ გაკვეთილების ცხრილს.გვ48




7
ანიმაციები
1

საპრეზენტაციო პროგრამაში სლაიდებისა და სლაიდების ობიექტების ანიმაციის შესწავლა, საჭირო ობიექტების ადეკვატური გამოსახვის შესაძლებლობების გაცნობა.
სტანდარტთან შესაბამისობა: ის ტექნ. VI.1 .
ამ პარაგრაფში ყურადღებას ვაამახვილებთ სლაიდის ობიექტების ანიმაციის ტიპებზე, ანიმაციის თანმიმდევრობაზე. მასალის შესასწავლად გამოვიყენოთ წინა გაკვეთილზე შექმნილი საპრეზენტაციო დოკუმენტი `გაკვეთილების ცხრილი~.




8
ანიმაციები და ფიგურები
3

ობიექტების ანიმაციის ეფექტური კომბინირება მიზნის შესაფერისი ციფრული მასალის შესაქმნელად. საპრეზენტაციო დოკუმენტის მომზადება საკუთარი მოსაზრებების წარმოსაჩენად და სადემონსტრაციოდ.
სტანდარტთან შესაბამისობა: ის ტექნ. VI.1.
გვ57 ფიგურების საშუალებით შევქმნათ ნახატი „ჩემი სკოლა“
მასწავლებელი პროექტორის საშუალებით აჩვენებს როგორ მოვარგოთ სლაიდებს,ნაწერებს ანიმაციები




9
დიაგრამები და პროგრამა MS PowerPoint 2019
2

საპრეზენტაციო პროგრამაში დიაგრამების აგება, საპრეზენტაციო პროგრამასა და ელექტრონულ ცხრილებს შორის კავშირის ჩვენება. პრეზენტაციის მომზადება საკუთარი მოსაზრებების წარმოსაჩენად.
სტანდარტთან შესაბამისობა: ის ტექნ. VI.1.
მასალის ახსნა სახელმძღვანელოში განხილული საპრეზენტაციო დოკუმენტის _ “საქართველოს დიდი ქალაქები”-ს გამოყენებით ხდება.
მეორე საათზე მასალის განსამტკიცებლად მასწავლებელი იყენებს ჯგუფურ მუშაობას, რომლის დროსაც ჯგუფებს მიეცემათ მსგავსი დავალებები, მაგალითად: შექმნან საპრეზენტაციო დოკუმენტები თემებზე: მსოფლიო ოკეანეები/ ზღვები/ ტბები/ მდინარეები ან საქართველოს მწვერვალები/ ნაკრძალები/ მდინარეები და ა. შ. პრეზენტაციის აგებამდე ჯგუფებმა ინტერნეტში უნდა მოიძიონ საჭირო ინფორმაცია.




10
საპრეზენტაციო დოკუმენტის შაბლონი
1

საპრეზენტაციო დოკუმენტის მზა შაბლონების გაცნობა და გამოყენება. კომპიუტერთან ურთიერთობის უნარ-ჩვევების განვითარება.
სტანდარტთან შესაბამისობა: ის ტექნ. VI.1.
გაკვეთილის ძირითადი ნაწილი დაეთმობა პრეზენტაციის “ცოცხალი ბუნება” მომზადებას.




11
კომენტარები MS Word 2010
2

ის ტექნ. VI.1.
აფასებს ციფრული საშუალებების შესაძლებლობებს და ადეკვატურად შეარჩევს ციფრულ საშუალებებს ცნებების, ობიექტების და პროცესების გამოსახვისას
მასწავლებელი პროექტორზე აცვენებს მოსწავლეებს ტექსტ ვორდის დოკუმენტში აკრებილს და მიუთითებს შეცდომებზე,ბავშვები აკრებენ იგივე ტექსტს და მასწავლებელი იწყებს ახსნა თუ როგორ ჩავსვათ კომენტარი MS Word 2010.
მეორე საათი-ბავშვები მასწავლებლიდან მიიღებენ ფოსტაზე წერილს,ისინი ჩამოტვირთავენ ფაილს და გააკეთებენ დამოუკიდებლად კომენტარებს ტექსტზე.




12
სანიშნოები და ჰიპერბმულები
1

ტექსტური რედაქტორის ეფექტური გამოყენება. სანიშნოებისა და ჰიპერბმულების შექმნა და გამოყენება.სტანდარტთან შესაბამისობა: ის ტექნ. VI.





13









14









15









16









17




















                   /                                       






Комментарии