კურიკულიუმი

 კურიკულიუმი

2023-2024 სასწ.წელი

მე-6 კლასი

კლასი - 6

მასწავლებელი: ნატალია თავართქილაძე

მიმართულება

 

 

სამიზნეცნება/ქვეცნება

 

საკითხი

 

დავალებისიდეა

კონტექსტმაგალითი

სასწავლორესურსებიკომპლექსურდავალებაზემუშაობისთვის

კომპიუტერული ტექნოლოგიები

(ალგორითმი) პროგრამული კოდი/ოპერატორები/მოვლენები/ცვლადები/კონტეინერები/კოლექციები

 

ობიექტების შეჯახების დაფიქსირება და რეაგირება

იგავ-არაკის შექმნა

Scratch-ში

scratch-ში შექმნილი თამაშების ნიმუშები

https://school.emis.ge/Computer-Science/Class-6/Creating-two-tours-game-27/1.html

 

Scratch.mit.edu

 

ისტ

ინტერნეტი.

ონლაინ სივრცეში საკუთარი ანგარიში

ხვადასხვა ონლაინ სერვისში საკუთარი ანგარიშის დარეგისტრირება, მასზე ნამუშევრის ატვირთვა ან შექმნა.

შევქმნათპ რეზენტაცია MS Sway-ში თემაზე: “წიგნისა და საავტორო უფლებების საერთაშორისო დღე

 

 

 

 

პრეზენტაციის ნიმუში MS Sway-ში

 

 

 

https://sway.office.com/

 

ისტ

ინფორმაცია

სხვადასხვა მოწყობილობასთან მუშაობა; ერთ ფაილში სხვადასხვა ტიპის კონტენტის გაერთიანება და ინტერაქტიული კონტენტის შექმნა (Microsoft PowerPoint).

 

შექმენით ინტერაქტიული პრეზენტაცია თემაზე: საქართველოს ეროვნული პარკები“

 

 

 

პრეზენტაციის ნიმუში

https://school.emis.ge/Computer-Science/Class-6/Create-our-presentation-13/1.html

 

Microsoft PowerPoint

 

 

 

ციფრული წიგნიერება

 

 

ციფრული მოქალაქეობა.

Office 365-ის პირადია ნგარიში.

ინფორმაციული ეთიკისნორმები

 

ინფორმაციული ეთიკის ნორმების და სოციალური პასუხისმგებლობის გათვალისწინება ონლაინ სერვისებთან მუშაობისას; პირადი სივრცის მართვა; ციფრულ სამყაროში საკუთარი და სხვისი უფლებების დაცვა.

შექმენი პრეზენტაცია ან პოსტერი

,,მე ციფრული მოქალაქე“.

 

 

 

 

პრეზენტაციის და პოსტერის ნიმუშის ჩვენება

PowerPoint, canva.com

















მე-5 კლასი



საგანი: კომპიუტერული ტექნოლოგიები

კლასი - 5

მასწავლებელი: ნატალია თავართქილაძე

მიმართულბა



სამიზნე ცნება/ქვეცნება


საკითხი


დავალების იდეა

კონტექსტმაგალითი

სასწავლო რესურსები კომპლექსურ დავალებაზე მუშაობისთვის

კომპიუტერული ტექნოლოგიები

პირობითი ნიშნები

პირობითი ნიშნების გამოყენება კომპიუტერულ პროგრამებში.

შექმენით კროსვორდი ,,აიქონების“ გამოყენებით


კროსვორდის ნიმუში  https://school.emis.ge/Computer-Science/Class-5/conditional-marks-1/16.html


Microsoft Word 2019


კომპიუტერული ტექნოლოგიები

(ალგორითმი) პროგრამული კოდი/პროგრამული ენა

კომპიუტერული პროგრამის შექმნა;

ვიზუალური პროგრამირების გარემოში - scratch – ანიმაციის შექმნა


Scratch - ში შექმნილი ანიმაცია

ვიზუალური პროგრამირების პლატფორმა - scratch

ციფრული წიგნიერება

ციფრული მოქალაქეობა

კონფიდენციალურობის დაცვა; პირადი ინფორმაციის დაცულად შენახვა, პაროლის შეცვლის პერიოდულობა, პაროლის სირთულე, ბალანსი ვირტუალურსა და რეალურ ცხოვრებას შორის.

“ Ჩემი პირადი ონლაინ სივრცე, უფლებები და უსაფრთხოება”.

https://school.emis.ge/Computer-Science/Class-5/Protect-your-data-24/1.html 


Ms PowerPoint 2019

OneDrive

Office 365

ისტ





ინფორმაცია

ცხრილის შედგენა (Microsoft Excel); ცხრილში ინფორმაციის სხვადასხვა პრინციპით დახარისხება და გამოთვლების წარმოება

მონაცემების შეგროვება, სორტირება და ფილტრაცია ელექტრონულ ცხრილში და შესაბამისი დიაგრამის აგება




ელექტრონული ცხრილის ნიმუში

https://www.youtube.com/watch?app=desktop&v=RkoS0aUwrdM


Ms Excel 2019


მე-4 კლასი



საგანი: კომპიუტერული ტექნოლოგიები

კლასი - IV

მასწავლებელი: ნატალია თავართქილაძე

 

 

საკითხი

 

 

 

დავალების იდეა

 

 

კონტექსტ მაგალითი

სასწავლო   რესურსები კომპლექსურ დავალებაზე მუშაობისთვის

 

სამიზნე ცნება/ქვეცნება

 

 

 

მიმართულება

 

 

ღრუბლოვანი სერვისების სათანადოდ გამოყენება (ფაილის შექმნა, შენახვა, გაზიარება).

 

 

ზურგჩანთა

 

ან ჩემი საცავი

     

 

       Decktop საქაღალდის,    ქვესაქაღალდეების  ჩვენება

 

 

School.emis.ge

Onedrive

Google

 

 

ინტერნეტი

 

 

ისტ

 

 

პროგრამის შექმნა.

 

მარიო (კოდის წერა)

 

 

 

 

Code.org -კოდის დაწერა

 

Code.org

School.emis.ge

 

 

(ალგორითმი) პროგრამული კოდი

 

კომპიუტერული ტექნოლოგიები

 

 

 

ტექსტური რედაქტორის მიზნობრივი გამოყენება;

 

შექმენით მისალოცი ან მოსაწვევი ბარათი ტექსტურ რედაქტორ Microsoft Word-ში

 

 

 

 

 

Microsoft Word-ში დაბეჭდილი მოსაწვევი ბარათის ჩვენება.

 

 

 

 

Microsoft Word

School.emis.ge

Google.com

 

 

 

ინფორმაცია/ტექსტური რედაქტორი (Microsoft Word);

 

 

 

 

ისტ

 

სხვადასხვა ტიპის ინტერფეისის შესწავლა

 

შექმენით თქვენთვის სასურველი პროგრამა ან თამაშის საჭირო გრაფიკული ინტერფეისი

 

 

 

 

word, paint,სხვადასხვა თამაშის, პროგრამების ხატულები

 

Paint 3D           School.emis.ge

 

 

 

მომხმარებლის გრაფიკული ინტერფეისი

 

 

ისტ

 

 



მე-3 კლასი



საგანი: კომპიუტერული ტექნოლოგიები

კლასი - III

მასწავლებელი: ნატალი თავართქილაძე

საკითხი

 

დავალების იდეა

კონტექსტ მაგალითი

სასწავლო რესურსები კომპლექსურ დავალებაზე მუშაობისთვის

სამიზნე ცნება/ქვეცნება

 

მიმართულება

 

 

კომპიუტერის დამატებითი და ძირითადი მოწყობილობების ფუნქციონირება; როგორ მუშაობს კომპიუტერი.

დახატეთ კომპიუტერის ძირითადი და დამატებითი მოწყობილობები

PowerPoint-ში შექმნილი პრეზენტაციის ჩვენება კომპიუტერის ძირითადი და დამატებითი მოწყობილობების შესახებ, ვაჩვენებ ვიდეო მასალას კომპიუტერის შექმნის შესახებ

https://school.emis.ge/Computer-Science/Class-3/computer-development-1/19.html

 

https://school.emis.ge/Computer-Science/Class-3/computer-equipment-2/8.html

 

 

 

Paint,

 3d paint, ფურცელი/ფერადი ფანქრები

კომპიუტერის აგებულება:

კომპიუტერის ნაწილები

კომპიუტერული ტექნოლოგიები

ვიზუალური პროგრამირების გარემოში (მაგ.: Scratch) წინასწარ შემუშავებული ალგორითმის მიხედვით მარტივი ანიმაციის შექმნა;

 

შექმნან მარტივი ანიმაცია ცხოველების შესახებ ვიზუალური პროგრამირების პლატფორმა scratch -ში

 

 

scratch-ში შექმნილი მარტივი ანიმაციის ნიმუში

Scratch.mit.edu

School.emis.ge

ალგორითმი- პროგრამული კოდი

კომპიუტერული ტექნოლოგიები

ინტერნეტში ინფორმაციის მოძიება, მოძიებული ინფორმაციის დახარისხება და გამოყენება;

 

საყვარელი ანიმაციების შესახებ ინტერნეტში მოძიებული ფორმაციის დახარისხება

 

 

 

ვიდეო კლიპის ჩვენება იმისათვის რომ უკეთ გაიგოს რა არის ბრაუზერი და საძიებო სისტემა.

საძიებო სისტემა google.com

3d paint

ინტერნეტი-საძიებო სისტემები

ისტ

პრეზენტაციის შექმნა (Microsoft PowerPoint);

 

შექმენით პრეზენტაცია საყვარელი ანიმაციის გმირების შესახებ. გამოიყენეთ ტექსტი, ფოტო და ვიდე მასალა

 

 

 

powerpoint ში აწყობილი პრეზენტაციის ნიმუში

Microsoft PowerPoint

Google.com

School.emis.ge

ინფორმაცია

/პრეზენტაცია, Microsoft Power Point  

 

ისტ

 

 

 












მე-2 კლასი



საგანი: კომპიუტერული ტექნოლოგიები

კლასი - II

მასწავლებელი: ნატალია თავართქილაძე


საკითხი

 

დავალების იდეა

კონტექსტ მაგალითი

სასწავლო რესურსები კომპლექსურ დავალებაზე მუშაობისთვის

სამიზნე ცნება

 

მიმართულება

 

 

პირობითი ნიშნების შემუშავება და მათი საშუალებით ინფორმაციის გადაცემა

,,ჩემი საოცნებო უბანი”.

შექმენით თქვენი საოცნებო უბნის ილუსტრაცია, გამოიყენე პირობითი ნიშნები, რომლითაც წარმოაჩენ იმ წესებს , რაც უნდა დავიცვათ ჩვენს უბანში უსაფრთხოებისა და წესრიგისათვის.

ფოტო “პირობითი ნიშნები” ჩვენს ქალაქში

 

https://www.istockphoto.com/vector/school-scene-gm472276545-13600628

 

https://www.istockphoto.com/vector/lively-and-active-city-gm492817203-40624308

 

 

 

               

 

 

 

 

 

Paint; Paint 3D

ფურცლები/ფანქრები

პირობითი ნიშნები:

პირობითი ნიშნები ჩვენს ირგვლივ

კომპიუტერული ტექნოლოგიები

ციკლების გამოყენება ვიზუალური პროგრამირების გარემოში;

,,ციკლები“ ჩვენს ცხოვრებაში.

შექმენი  სამუშაო დღის ციკლი (განრიგის) ილუსტრაციები.

 

 

 

„ვსწავლობთ თამაშში“ შექმნილი ილუსტარაციის ნიმუში.

 

 

 

 

 

 

“ვსწავლობთ თამაშით”,

სახატავი ფურცლები/ფერადი ფანქრები

 

ალგორითმი

ციკლები

კომპიუტერული ტექნოლოგიები

ქსელის ფუნქციონირების პრინციპები;

 

“ჩვენი სკოლის კომპიუტერული ქსელი”

 

ნახატის სახით წარმოადგინეთ თქვენი  სკოლის კომპიუტერული ოთახის შიდა ქსელი

 

 

 

Paint -ში შექმნილი ნახატის ნიმუშის ჩვენება

 

 

https://bit.ly/3TuqWIt

 

https://school.emis.ge/Computer-Science/Class-2/network-10/6.html

 

Paint, 3d paint, ფურცლები, ფერადი ფანქრები

 

 

 

ინტერნეტი

ქსელები

 

    ისტ

ინფორმაციის შენახვა ფიზიკურ და ვირტუალურ გარემოში; საკუთარ ანგარიშში მუშაობა, პაროლის და ლოჯინის გამოყენება

თანაკლასელებთან ერთად მოამზადეთ პრეზენტაციაპოსტერის სახითსადაც თქვენს თანატოლებს აუხსნით და უჩვენებთრა მნიშვნელობა აქვს პაროლსა და ლოჯინსრატომ უნდა იყოს პაროლი საიმედო და კარგად დაცული.

 

 

 

 

პოსტერის ნიმუშის ჩვენება

 

https://school.emis.ge/Computer-Science/Class-2/working-with-account-12/5.html

 

 

https://www.highspeedtraining.co.uk/hub/wp-content/uploads/2019/09/HST_HUB_Top-Ten-Tips-To-Stay-Safe-Online-Poster-.png

“ვსწავლობთ თამაშით”,Paint,

სახატავი ფურცლები/ფერადი ფანქრები

 

 

ციფრული მოქალაქეობა

გარემო;

 

 

 

 

ციფრული წიგნიერება

















































განმავითარებელი და განმსაზღვრელი შეფასების რუბრიკები

განმავითარებელი შეფასება

დავალება:  ,,ჩემი გაკვეთილების ცხრილი“ - პირობითი ნიშნების გამოყენებით გაკვეთილების ცხრილის შედგენა პროგრამა ,,ვსწავლობთ თამაშით“ ან Paint-ში.

საკითხი: პირობითი ნიშნების შემუშავება და მათი საშუალებით ინფორმაციის გადაცემა; პირობითი ნიშნების საშულებით ბრძანებების გადაცემა და მიღებული ბრძანებების თანამიმდევრული შესრულება. 

სამიზნე ცნება

მკვიდრი წარმოდგენები

მოლოდინები

მოსწავლეს შეუძლია:

პირობითი ნიშნები

პირობითი ნიშნები

 არის

 წინასწარ შემუშავებული ნიშანთა სისტემა;

 

შეუძლია პირობითი ნიშნების შექმნა/შემუშავება

პირობითი ნიშნების

 საშუალებით 

შესაძლებელია ინფორმაციის გადაცემა;


შეუძლია პირობითი ნიშნების შერჩევა და  გამოყენება დავალების სწორად, თანმიმდევრულად შესასრულებლად.

პირობითი ნიშნების საშუალებით შესაძლებელია წინასწარ შემუშავებული ბრძანებების თანამიმდევრული შესრულება.









კლასი: VI


                                                                

ძირითადი საკითხი:    კონტენტის ინტერნეტში მოძიება; კონტენტისგან ფაილის შექმნა; სხვადასხვა ტიპის ფაილის დახარისხება და აღრიცხვა; ცხრილის შედგენა (Microsoft Excel); ცხრილში ინფორმაციის სხვადასხვა პრინციპით დახარისხება და გამოთვლების წარმოება;


კომპლექსური დავალება: ,,წიგნების მაღაზია“-ინტერნეტის საშუალებით ერთ-ერთი წიგნის მაღაზიაში ნახავენ ათი საყვარელი წიგნის ფასს. შექმნიან ცხრილს შეიტანენ  წიგნის დასახელებას, საწყის ფასს, გამოითვლიან 20% ფასდაკლებით ფასს, ააგებენ დიაგრამას, გამოითვლიან წიგნების ფასის საშ. არითმეტიკულს, ყველაზე მაღალ, დაბალ ფასს.)

       

მოსწავლე:


შეფასების კრიტერიუმი:

მაქსიმალური ქულა

კომენტარი

ინფორმაცია - მოსწავლემ უნდა შეძლოს:

ინფორმაციის დამუშავება და შენახვა პროგრამაში MS Excel - ინფორმაციის მოძიება, დამუშავება, Excel-ის ცხრილში შეტანა და შენახვა.


2


ინფორმაცია- მოსწავლემ უნდა შეძლოს:

ინფორმაციის კომპიუტერში ჩაწერა (მონაცემების შეტანა, ცხრილის შედგენა) და ფაილის სახით შენახვა

2


ინფორმაცია - მოსწავლემ უნდა შეძლოს:

ფაილებში ცვლილებების შეტანა- დავალების შესაბამისი გამოთვლების წარმოება (ფასდაკლება, საშუალო არითმეტიკული), შესაბამისი ფორმით წარმოდგენა (დიაგრამა) და მასწავლებელთან გაზიარება

2


განმსაზღვრელი შეფასება





კლასი: V

                                                                

ძირითადი საკითხი-           კომპიუტერული პროგრამის შექმნა; უსასრულო და სასრული ციკლების, პარალელური პროგრამირების, პირობითი ოპერატორების (if, else) გამოყენება პროგრამული კოდის შექმნისას; პროგრამულ კოდში ობიექტების (DateTime) გამოყენება; ვიზუალური პროგრამირების გარემოში სტატისტიკური ინფორმაციის, მონაცემების დამახსოვრება.

 

მოსწავლე:

 

შეფასების კრიტერიუმი:

მაქსიმალური ქულა

კომენტარი

ალგორითმი,პროგრამული კოდი - მოსწავლემ უნდა შეძლოს:

პრობლემის გადაჭრისთვის საჭირო ოპტიმალური ალგორითმის შემუშავება

1,5

 

ალგორითმი,პროგრამული კოდი  - მოსწავლემ უნდა შეძლოს:

ალგორითმის პროგრამულ კოდად გადაქცევა და პროგრამის შექმნა

1,5

 

ალგორითმი,პროგრამული კოდი - მოსწავლემ უნდა შეძლოს:

პროგრამული კოდის დახმარებით კომპიუტერული მოწყობილობის მიერ გარკვეული ოპერაციების შესრულებისა და მოწყობილობის ქცევის განსაზღვრა; 

 

1,5

 

ალგორითმი,პროგრამული კოდი  - მოსწავლემ უნდა შეძლოს:

პროგრამული კოდის პროგრამულ ენაზე დაწერა.

1,5

 










განმსაზღვრელი შეფასება

    განმსაზღვრელი შეფასების რუბრიკა


როგორ უნდა შეიქმნას შეფასების რუბრიკა განმსაზღვრელი შეფასებისთვის? საამისოდ გამოიყენება შეფასების ინდიკატორები. ეროვნულ სასწავლო გეგმაში ისინი  დაჯგუფებულია სამიზნე ცნებების მიხედვით. 


საკითხი: 

კონტენტის ინტერნეტში მოძიება; კონტენტისგან ფაილის შექმნა; სხვადასხვა ტიპის ფაილის დახარისხება და აღრიცხვა; ცხრილის შედგენა (Microsoft Excel); ცხრილში ინფორმაციის სხვადასხვა პრინციპით დახარისხება და გამოთვლების წარმოება;

თემის ფარგლებში შედეგების მიღწევის ინდიკატორები სამიზნე ცნებების მიხედვით:



  1. კომპიუტერული მოწყობილობის გამოყენებით შესაძლებელია ინფორმაციის სწრაფი გაცვლა, შენახვა და დამუშავება;

  2. როგორც სიტყვები შეგვიძლია დავწეროთ ფურცელზე, ასევე კომპიუტერული ფაილის სახით შეგვიძლია, ინფიორმაცია ჩავწეროთ კომპიუტერში;

  3. ფაილებში შეიძლება განვახორციელოთ ცვლილება და გადავიტანოთ სხვა კომპიუტერულ მოწყობილობაში.







ინდიკატორების შეფასების კრიტერიუმად გარდაქმნისთვის საჭიროა:

  • მათი დაკონკრეტდება საკითხებთან და ქვესაკითხებთან მიმართებით;

  • თითოეული მათგანისთვის გარკვეული ქულობრივი წონის (მაგ, 1 ქულა, 0, 5 ქულა და სხვა) მინიჭება;

  • შეფასების კრიტერიუმი უნდა წარმოაჩენდეს დადებით ნიშანები (5,6,7,8,9,10) დაწერის ლოგიკას. არადამაყოფილი ნიშნები 4, 3, 2, 1 შეფასების კრიტერიუმებით არ აღიწერება;

  • შეფასების რუბრიკა შესაძლოა მოიცავდეს ყველა სამიზნე ცნებას, ან ორიენტირდებოდეს მხოლოდ რამდენიმე მათგანზე;

  • სასურველია განსაზღვრელი შეფასების რუბრიკას ახლდეს გრაფა კომენტარებისთვის, რომლის საშუალებითაც მასწავლებელი ახსნის, თუ რატომ შეაფასა მოსწავლე ამა თუ იმ ქულით.



 ქვემოთ წარმოდგენილია რუბრიკა ძირითადი საკითხისთვის -



კლასი: VI


                                                                

ძირითადი საკითხი:    კონტენტის ინტერნეტში მოძიება; კონტენტისგან ფაილის შექმნა; სხვადასხვა ტიპის ფაილის დახარისხება და აღრიცხვა; ცხრილის შედგენა (Microsoft Excel); ცხრილში ინფორმაციის სხვადასხვა პრინციპით დახარისხება და გამოთვლების წარმოება;


კომპლექსური დავალება: ,,წიგნების მაღაზია“-ინტერნეტის საშუალებით ერთ-ერთი წიგნის მაღაზიაში ნახავენ ათი საყვარელი წიგნის ფასს. შექმნიან ცხრილს შეიტანენ  წიგნის დასახელებას, საწყის ფასს, გამოითვლიან 20% ფასდაკლებით ფასს, ააგებენ დიაგრამას, გამოითვლიან წიგნების ფასის საშ. არითმეტიკულს, ყველაზე მაღალ, დაბალ ფასს.)

       

მოსწავლე:


შეფასების კრიტერიუმი:

მაქსიმალური ქულა

კომენტარი

ინფორმაცია - მოსწავლემ უნდა შეძლოს:

ინფორმაციის დამუშავება და შენახვა პროგრამაში MS Excel - ინფორმაციის მოძიება, დამუშავება, Excel-ის ცხრილში შეტანა და შენახვა.


2


ინფორმაცია- მოსწავლემ უნდა შეძლოს:

ინფორმაციის კომპიუტერში ჩაწერა (მონაცემების შეტანა, ცხრილის შედგენა) და ფაილის სახით შენახვა

2


ინფორმაცია - მოსწავლემ უნდა შეძლოს:

ფაილებში ცვლილებების შეტანა- დავალების შესაბამისი გამოთვლების წარმოება (ფასდაკლება, საშუალო არითმეტიკული), შესაბამისი ფორმით წარმოდგენა (დიაგრამა) და მასწავლებელთან გაზიარება

2



Комментарии